Üretim Yöntemleri Bölüm: 2 | SÜREKLİ ÜRETİM, KESİKLİ ÜRETİM, PROJE TEMELLİ ÜRETİM


Sürekli Üretim:

Mal veya hizmet üretimi için doğrusal olarak yapılan üretimdir. Üretim hacmi çok büyüktür. Maliyeti düşüktür.

Kesikli Üretim:

Aralıklarla yapılan ve belli hacimlerde yapılan üretimdir. Bu üretim tiği bir ününün ilk safhalarında veya münferit siparişlerinin beklendiği ve küçük piyasa taleplerinin olduğu durumlarda geçerlidir.

Proje Temelli Proses:

Bir sanat eseri, bir konser, bir bina, bir film üretimi proje temelli işlemleri gerektirir. Burada eser tek olarak üretilir. Ürün akımından bahsedilemez. Proje temelinde işlemler nadir ve yaratıcılığı gerektiren durumlarda başvurulan işlemlerdir. Otomatize etmek zordur. Yüksek maliyetlidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üretim Sistemleri: Bölüm 3 | NORMAL SÜRE VE STANDART SÜRE NEDİR? NORMAL ZAMAN VE STANDART ZAMAN ÖRNEKLERİ

Darboğaz Nedir? Darboğazdan nasıl kurtulabiliriz? (Bottleneck)

Karar Analizi: Bölüm 3 | BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME