Üretim Yöntemleri Bölüm: 1 | ÖLÇEK EKONOMİSİ NEDİR , KAPSAM EKONOMİSİ NEDİR?

Endüstri Mühendisliğinde sürekli kullanılan ve sınavlarda da karşımıza sürekli çıkan ölçek ekonomisi ve kapsam ekonomisi kısa ve öz olarak aşağıdaki gibi açıklanabilir.

Ölçek Ekonomisi:

Aynı üründen çok sayıda üretim yapılması ölçek ekonomisi kapsamına girer. Standardizasyon ve dizi halindeki işlemler dolayısıyla ürün modifikasyonu veya üretim hacminin yeniden düzenlenmesi gerekmediğinden ölçek ekonomisi karlıdır. Genelde sürekli üretim sistemlerinde kullanılır.

Kapsam Ekonomisi:

Farklı gelir seviyesindeki insanların ihtiyaçlarını karşılayacak ürünler üretilmesi kapsam ekonomisidir. Genelde proje temelli üretim sistemlerinde kullanılır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üretim Sistemleri: Bölüm 3 | NORMAL SÜRE VE STANDART SÜRE NEDİR? NORMAL ZAMAN VE STANDART ZAMAN ÖRNEKLERİ

Darboğaz Nedir? Darboğazdan nasıl kurtulabiliriz? (Bottleneck)

Karar Analizi: Bölüm 3 | BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME