Üretim Sistemleri: Bölüm 1 | ÜRETİM FAKTÖRLERİ VE ÜRETİMİN FAYDALARI



Üretim Faktörleri
Bir üretimin meydana gelmesinde kullanılan unsurlardır. Üretim faktörleri: doğal kaynaklar, emek ve sermayedir. Ayrıca müteşebbis de üretim faktörlerinden sayılmıştır.

Doğal kaynaklar: Yer altı ve yer üstü kaynaklarıyla tabiattaki her türlü unsur doğal kaynaklar kavramı içine girer.
Emek: Bir mal ya da hizmet üretimindeki insan gayretidir. Bunların bazısı kol kuvvetine bazısı da fikir kuvvetine dayalıdır.
Sermaye: Maddi olarak yapılan yatırım.
Müteşebbis ise işin organizasyonunun üstlenmesi ve idare edilmesidir.

Üretimin Faydaları
Üretimin temel amacı fayda sağlamaktır.

Maddi fayda: Maddenin tatmin özelliğini değiştirerek maddi fayda sağlar.
Zaman faydası: Malların bol bulunduğu zamanlarda stok edilerek az bulunduğu zamanlarda kullanılması ve tüketilmesiyle zaman faydası meydana gelir.
Mekan faydası: Malların bir yerden başka bir yere nakledilmesiyle mekan faydası meydana gelir.
Hizmet faydası: Mesela bir doktorun bir kişiye yaptığı tedavi hizmet faydasıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üretim Sistemleri: Bölüm 3 | NORMAL SÜRE VE STANDART SÜRE NEDİR? NORMAL ZAMAN VE STANDART ZAMAN ÖRNEKLERİ

Darboğaz Nedir? Darboğazdan nasıl kurtulabiliriz? (Bottleneck)

Karar Analizi: Bölüm 3 | BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME