Tedarik Zinciri Yönetimi: Bölüm 3 | TEDARİK ZİNCİRİNİN AMAÇLARI NELERDİR? TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNİN GELİŞİM AŞAMALARI. Günümüz İşletmelerinin Tedarik Zincirine Odaklanma Sebepleri
Tedarik Zinciri'nin Amaçları
Tedarik Zincirlerinin Ana Amacı daha çok kazanmaktır.
Diğer amaçlarından bahsedecek olursak :
• Birim maliyetlerde azalma
• Müşteri memnuniyeti
• Çevresel etkilerin minimize edilmesi
• Risk azaltma
• İsrafı azaltma
• Pazar payını artırma
• Müşteriye cevap süresini kısaltma
Tedarik Zinciri Yönetiminin Gelişim Aşamaları
Tedarik zinciri yönetiminin 5 aşamadan geçerek günümüzdeki halini aldığını söyleyebiliriz.
Depolama-Nakliye →Toplam Maliyet Yönetimi →Bütünleşik Lojistik Yöntemi →Tedarik Zinciri Yönetimi →E-tedarik Zinciri Yönetimi
- Depolama ve nakliye: 1960’lara kadar süren ve yönetimi Operasyon performansı, Satış/pazarlama için destek, Depolama, Stok kontrolü, Nakliye etkinliği olarak oluşturulan aşamadır.
- Toplam Maliyet Yönetimi: 1980’lere kadar süren ve yönetim odak noktasını Lojistik merkezileşmesi ,Toplam maliyet yönetimi, Operasyonların optimizasyonu, Müşteri hizmetleri, Rekabet avantajı olarak lojistik oluşturulan aşamadır.
- Bütünleşik lojistik yönetimi: 1990’lara kadar süren ve yönetimi Lojistik planlama, Tedarik zinciri stratejileri, İşletme fonksiyonları ile bütünleşme, Kanal operasyon fonksiyonları ile bütünleşme olarak etkileyen aşamadır.
- Tedarik zinciri yönetimi: 2000’lere kadar süren Tedarik zincirine stratejik bakış, Extranet teknolojisi kullanımı, Evrimsel kanal birleşmelerinin artması, Kanal yetkinlikleri için işbirlikleri aşamasıdır.
- E-tedarik zinciri yönetimi: 2000 sonrası; Internetin tedarik zinciri kavramına uygulanması, Bütün veri tabanlarının düşük maliyetli anlık paylaşımı, E-bilgi, Tedarik zinciri senkronizasyonu aşamasıdır.
Günümüz İşletmelerinin Tedarik Zincirine Odaklanma Sebepleri
1.İşletmenin maliyetlerini azaltma ve süreçlerini iyileştirme için
ek kaynaklarının araştırılmasında yeni ve farklı araçları
tedarikçilerine ve dağıtım kanallarına doğru yaymaya
başlamaları
2. Firmaların kaynakların dikey uzmanlaşma temeline dayanan
stratejileri uygulamayı bırakmaları
3. Küresel ticaretin birkaç yıl öncesine kadar nispeten ulaşılması
çok güç olan yeni pazarlara erişimi ve yeni iş modellerinin
ortaya çıkması (e-iş gibi)
4. Günümüz pazar şartlarının işletmeleri müşteri taleplerini daha
kısa bir zaman içerisinde yerine getirebilmeleri için tedarik
zincirleriyle işbirliği içerisinde olmaya zorlaması
Yorumlar
Yorum Gönder