Tedarik Zinciri Yönetimi Bölüm:1 | TEDARİK ZİNCİRİ NEDİR, TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ NEDİR? TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SÜREÇLERİ
Tedarik Zinciri nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçleri nelerdir? Malzeme,bilgi ve para akışı neden çift yönlüdür? 3 dakikanızı ayırarak bilgi sahibi olabilirsiniz.
Tedarik zinciri ürünlerin tedarikçiler, üreticiler, toptancılar, dağıtımcılar, perakendeciler ve son tüketiciler arasındaki akışını sağlayan ilişkilerin tamamına verilen addır.
Tedarik zinciri yönetimi, kısaca hammaddeden müşteriye kadar uzanan zincirin planlanması ve kontrol edilmesidir.
Tedarik zinciri yönetimi süreçleri, Global Tedarik Zinciri Forumu (The Global Supply Chain Forum) üyeleri tarafından tanımlanan sekiz süreç olarak ele alınmıştır. Bunlar:
1.Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreci, müşterilerle ilişkilerin nasıl geliştirilebileceğini ve sürdürülebileceğini ele alan bir yapıdır.
2.Müşteri Hizmet Yönetimi
Bu süreç ürünün elde edilebilirliği, yükleme zamanı ve siparişin durumu gibi konularda müşterileri bilgilendirmede birincil bilgi kaynağı olma hizmetini sağlar.
3. Talep Yönetimi
Talep Yönetimi Süreci, müşterilerin ihtiyaçları ile firmanın arz imkanlarını dengelemeye çalışır.
4. Sipariş İşleme
Etkin bir tedarik zinciri yönetiminde kilit rol oynayan unsur, siparişleri yerine getirme bakımından müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilmektir.
5. İmalat Akış Yönetimi
İmalat Akış Yönetimi Süreci, ürünleri yapmak ve hedef pazara en iyi hizmet edecek şekilde gerekli olan imalat esnekliğini tesis etmekle ilgilenir.
6. Tedarikçi İlişkileri Yönetimi
Tedarikçi İlişkileri Yönetimi, firmanın tedarikçileri ile nasıl ilişkiler geliştireceğini tanımlayan bir süreçtir.
7. Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme
Tedarik zinciri yönetimi, pazara yeni ürünü sunma süresini azaltmak amacıyla ürün geliştirme sürecine müşterilerin ve tedarikçilerin de dahil edilmesini kapsamaktadır.
8. İadelerin Yönetimi
Bir çok firmanın iade sürecini, yöneticilerinin bu sürecin önemsizliğine inanması nedeni ile, ihmal etmesine rağmen bu süreç firmaya sürdürülebilir bir rekabetçi avantaj sağlamasında yardımcı olabilir.
Tedarik Zincirinde Akış
Malzeme, bilgi ve para akışı çift yönlüdür.
Satıcı alıcıya malzeme satar, Alıcı ise satıcıya geri dönüşüm için malzeme verebilir.
Satıcı ürün hakkında alıcıya bilgi verebilir, alıcı ürünü değerlendirip satıcıya geri dönüşte bulunabilir.
Alıcı ürün karşılığında satıcıya para verir, satıcı iade durumunda alıcıya para verir.
Yorumlar
Yorum Gönder