Üretim Sistemleri: Bölüm 2 | SÜREKLİ ÜRETİM NEDİR? AKIŞKAN VE KİTLE ÜRETİMİ



Sürekli Üretim
Sahip olunan tüm makine ve tesislerin sadece belirli bir ürüne tahsis edilmesi ile yapılan üretimdir. Söz konusu ürünün talep düzeyi ve üretim miktarları çok yüksektir.
İki çeşidi vardır. Bunlar kitle üretimi ve akışkan üretimdir.

1) Kitle Üretimi
Kitle üretiminde üründen çok büyük miktarlarda ve uzun süre imal edilir. Fakat gerektiğinde makine yerleşme düzeni değiştirilirse başka tip ürün üretme imkanı vardır. Örneğin; Pet şişe üretimi, Defter üretimi

2)Akışkan Üretim
Akışkan üretimde makine ve tesisler yalnız bir cins ürün üretecek şekilde dizayn edilmiş ve yerleştirilmiştir. Aynı yerde başka ürün üretmek çok pahalı veya imkansızdır. Örneğin; çimento fabrikası, şeker fabrikası, petrol rafinerisi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üretim Sistemleri: Bölüm 3 | NORMAL SÜRE VE STANDART SÜRE NEDİR? NORMAL ZAMAN VE STANDART ZAMAN ÖRNEKLERİ

Darboğaz Nedir? Darboğazdan nasıl kurtulabiliriz? (Bottleneck)

Karar Analizi: Bölüm 3 | BELİRSİZLİK ALTINDA KARAR VERME